Naja Dobi, du magst recht haben. Mir sind einige Anleitungen für den 1.8T bekannt und da sieht es nicht sehr schwer aus das die DK auszubauen. Ich wäre froh wenn es bei meinem Auto auch so leicht wäre.
Siehe zb hier:
http://www.taligentx.com/passat/maintenance/throttlebody.html
Und das hier kopiere ich einfach aus einem anderen Posting rein:
just did mine the other day. It's realatively simple.
1. Buy carb cleaner and new throttle body gasket.
2. Remove electrical connector on TB.
3. Remove TB hose.
4. Remove actuator rod. The little spring comes off with fingernail pressure.
5. Remove TB cable. (this can be done before or after removing bolts)
6. Using a 6" 5mm allen wrench, remove 4 bolts. If you cannot turn by hand, attatch vice grips to allen wrench and turn.
7. Jiggle the TB to remove as it may be slightly stuck.
8. Remove old gasket.
9. Clean gasket surfaces with acetone.
10. Spray carb cleaner in both ends of TB.
11. Let stand for a few minutes.
12. Spray again and scrub with tooth brush.
13. Repeat 12 until you are satisfied.
14. Dry with lint free cloth.
15. Go get a beer and let TB air out.
16. Place new gasket on TB and insert first bolt.
17. Align gasket and insert second bolt. Top ones are easiest. (Do NOT crossthread the bolts or you will be FKD.
18. Insert 3rd and 4th bolt.
19. Tighten bolts in crisscross pattern.
20. If you used vice grips to get them loose, use vg to tighten. (DO NOT overtighten or you will break the tops off the bolts.
21. Throw away toothbrush used to clean TB.
22. Do TB alignment if necessary. My 99 just started right up.
Eine entsprechende Anleitung für den V6 habe ich noch nicht gefunden!