Xenon Nachbau 3B syncro

Diskutiere Xenon Nachbau 3B syncro im Elektrik & Co. 3B / 3BG Forum im Bereich Passat 3B / 3BG ( B5 / B5.5 ); Two questions about xenon install on a 3B syncro 1998 variant, I searched but did not found answer, and sorry for writing in english, but my...
  • Xenon Nachbau 3B syncro Beitrag #1

spagofressertdi

Two questions about xenon install on a 3B syncro 1998 variant, I searched but did not found answer, and sorry for writing in english, but my german is very bad. Answers in german will be OK, and thanks in advance for them:

I bought two hella xenon scheinwerfer, complete with everything. Can I connect them with the standard plug, considering also that original scheinwerfer in my car have fog light, but hella xenon NOT?

I see that need only to take out 3 screws for scheinwerfer, but will be necessary light level regulation after install?

Thanks again in advance for help.

• Xenon Nachbau 3B syncro Beitrag #2

Subzero

Punkte Reaktionen
0
Nebelscheinwerfer sind bei Xenon's nicht unbedingt sinnvoll, weil man sie eh kaum sieht, da die Xenon's wesentlich heller sind.

Du kannst also die Anschlüsse für die Nebelscheinwerfer einfach unbelegt lassen oder du baust dir unten in die Stoßstange Nebelscheinwerfer ein und schließt sie an diesen Kontakten an.

Die automatisch Leuchtweitenregulierung ist in Deutschland Pflicht wenn man Xenon's verbaut. Wie das bei dir ist weiß ich nicht. Da mußt du dich schon selber schlau machen.

• Xenon Nachbau 3B syncro Beitrag #3

spagofressertdi

Subzero schrieb:
Nebelscheinwerfer sind bei Xenon's nicht unbedingt sinnvoll, weil man sie eh kaum sieht, da die Xenon's wesentlich heller sind.

Du kannst also die Anschlüsse für die Nebelscheinwerfer einfach unbelegt lassen oder du baust dir unten in die Stoßstange Nebelscheinwerfer ein und schließt sie an diesen Kontakten an.

Die automatisch Leuchtweitenregulierung ist in Deutschland Pflicht wenn man Xenon's verbaut. Wie das bei dir ist weiß ich nicht. Da mußt du dich schon selber schlau machen.

sorry, but my english is probably not so clear also...;-) anyway first thanks for your quick answer.

For me is ok install xenon without nebelscheinwerfer, but wanted to know if I could damage something using standard plug, as is now with nebelscheinwerfer contacts, on the new xenon scheinwerfer that has no nebel lights.

the second question was about "mechanic" scheinwerfer regulation: you think it could be necessary?
I understand that hella xenons have the same motors of standard scheinwerfer, and (except for legal problems) they can be connected easily using same cable.

• Xenon Nachbau 3B syncro Beitrag #4

Dani

Punkte Reaktionen
0
Ich möchte nochmals auf das Thema zurückkommen.

Meine Frage: Wie schliesse ich die Vorschaltgeräte an? (Ich habe keines zur Hand) - Kann ich die Anschlüssen von den "normalen" Scheinwerfern an das Vorschaltgerät anhängen oder muss da ein neuer Stecker her?

Gruss Dani

• Xenon Nachbau 3B syncro Beitrag #5
marc

marc

Punkte Reaktionen
11
wenn alles Orginal ist passt beim 3B der Orginal Stecker, nur beim 3BG ist dieser teilweise anders belegt

• Xenon Nachbau 3B syncro Beitrag #6

Dani

Punkte Reaktionen
0
Vielen Dank für deine rasche Antwort! Dann wäre der theoretische Umbau ja für mich mit zwei linken Händen kein Problem - wenn da nur nicht die ALWR und SRA wär.... grml

EDIT

Sind DAS DEPO-Scheinwerfer... nur schon wegen dem Preis... (ich weiss, es sind keine Xenon-SW)

Thema:

Xenon Nachbau 3B syncro

Xenon Nachbau 3B syncro - Ähnliche Themen

Retrofit Panel Below Steering Wheel with Storage?: I apologize that I do not speak German but you guys know far more about these cars than in the U.S. I have a Passat 3B that does not have the...
Passat(2002, diesel) 3BG KLIMA im Passat 3B(2000, diesel): Hello ! Recent, i buy and i want to install a Passat 3BG Climatronic into a 2000 Passat 3B with AC. Problem is that Climatronic units of 3BG are...
Car radio one DIN ; need help from France please.: Hello ! First of all, im really sorry to not be able to post my question in german. Im from France i dont speak your language, and my english is...
Help!3BG Stoßstangenspoiler: Hello, I saw passat 3BG from Holger in the gallery,and It is goregous,and wonderfull,I am speechless....and I saw that he Installed rear spoiler...
Climatronic change: Ich frage es im english, weil meine deutsch nicht so gut ist. Ich habe schon der suche gebraucht, aber leider ist meine Deutsch nicht gut genug...
Oben Unten